SOK Z ARONII

Zimowe zapasy czas zacząć . Na pierwszy rzut poszły aronie, które uwielbiam za ich drogocenne właściwości zdrowotne. Moja spiżarnia powoli zaczyna się zapełniać. Sok z aronii to „pestka” nawet na największego laika kuchennego, potrzeba tylko troszkę chęci i czasu. Ja do „produkcji” soku użyłam aronii zerwanych prosto z krzaczka z ogrodu mojej mamy. Mam pewność, że owoce są ekologiczne chodź nie posiadają takowego certyfikatu, ale wierzę mamie na słowo 🙂 Poniżej podałam składniki i w skrócie opisałam cały „proces” przygotowania. Sok wyglądem przypomina słynny gumisok z bajki „Gumisie”, szkoda tylko, że nie ma takich samych właściwości wyskokowych.

Składniki:
3 kg aronii
1 kg cukru
20 liści z wiśni
cytryna
3 litry wodyimg_20160829_152740

IMG_20160829_153249.jpg

Przygotowanie:
1. Przebrać  owoce aronii z liści, umyć pod bieżącą wodą.
2. Owoce przesypać do garnka, dodać liście wiśni i zalać wodą.
3. Do gotującego soku dodać cukier i cytrynę pokrojoną w plastry.
4. Gotować około 20 minut od zagotowania.
5. Gorący sok przelać do słoików lub butelek i odwrócić do góry dnem.

IMG_20160902_114414.jpg

IMG_20160902_114444.jpg

IMG_20160902_114428.jpg

 

 

Skomentuj

